Seminar on Research Proposal, Curriculum : 2021


Courser in EnglishSeminar on Research Proposal
ProgramPendidikan Bahasa Inggris
SKS3 SKS
RPS3 Data

RPS (Rencanan Perkuliahan Semester)

Course Descriptions

This course gives a chance for students to participate in a forum of research proposal seminar. In preparation of this seminar, students will be taught how to develop a research proposal outlining. They are provided with competence and skills on analyzing, evaluating, judging and criticizing a related issues, as well as knowledge on methodology of research. The students are to present their completed proposals. It is expected that they can gain insight from the feedback given by other students and their lecturer

Learning Outcomes

S8. Menginternalisasi nilai, norma, dan etika akademik;;

S9. Menunjukkan sikap bertanggungjawab atas pekerjaan di bidang keahliannya secara mandiri;

KU1. Mampu menerapkan pemikiran logis, kritis, sistematis, dan inovatif dalam konteks pengembangan atau implementasi ilmu pengetahuan dan teknologi yang memperhatikan dan menerapkan nilai humaniora yang sesuai dengan bidang pendidikan bahasa Inggris

KU2. Mampu menunjukkan kinerja mandiri, bermutu, dan terukur;

KK1. Mahir berbahasa Inggris lisan dan tulisan dalam konteks keseharian/umum, akademis, dan pekerjaansetara tingkat post intermediate;

PP3. Menguasai konsep, teori dan prinsip-prinsip pembelajaran bahasa Inggris

PP6. Menguasai konsep teoritis kebahasaan dan teknik berkomunikasi lisan dan tulisan umum (general English) setara tingkat post-intermediate dan untuktujuan tertentu (English for specific purposes) setara tingkat intermediate dalam konteks keseharian/umum, akademis, dan pekerjaan

PP11. Menguasai teknik berkomunikasi lisan dan tulisan umum (general English) setara tingkat post-intermediate dan untuk tujuan tertentu (English for specific purposes) setara tingkat intermediate dalam konteks keseharian atau umum, akademis, dan pekerjaan

PP12. Menguasai prosedur, proses, dan pelaporan dalam penelitian ilmiah baik kualitatif dan

kuantitatif dalam pembelajaran bahasa Inggris.

References

  1. Hatch, E., and Farhady, H. 1982. Research Design and Statistics for Applied Linguistics.

Massachusetts : Newbury House Publisher, Inc.

  1. Issac S. & Michael, B. W. 1981. Handbook in Research and Evaluation. San Diego, California: EdITS Publishers.
  2. Larsen-Freeman, D., and Long, H., Michael.1991. An Introduction to Second Language Acquisition Research. London and New York: Longman.
  3. Nunan, David. 1992. Research Methods in Language Learning. Cambridge : Cambridge University Press.

Weissberg R. and Buker Susan. 1990. Writing Up Research: Experimental Research Report Writing for Students of English. Englewood Cliffs: Prentice Hall Regents.


Details ...
Course Descriptions

This course gives a chance for students to participate in a forum of research proposal seminar. In preparation of this seminar, students will be taught how to develop a research proposal outlining. They are provided with competence and skills on analyzing, evaluating, judging and criticizing a related issues, as well as knowledge on methodology of research. The students are to present their completed proposals. It is expected that they can gain insight from the feedback given by other students and their lecturer

Learning Outcomes

S8. Menginternalisasi nilai, norma, dan etika akademik;;

S9. Menunjukkan sikap bertanggungjawab atas pekerjaan di bidang keahliannya secara mandiri;

KU1. Mampu menerapkan pemikiran logis, kritis, sistematis, dan inovatif dalam konteks pengembangan atau implementasi ilmu pengetahuan dan teknologi yang memperhatikan dan menerapkan nilai humaniora yang sesuai dengan bidang pendidikan bahasa Inggris

KU2. Mampu menunjukkan kinerja mandiri, bermutu, dan terukur;

KK1. Mahir berbahasa Inggris lisan dan tulisan dalam konteks keseharian/umum, akademis, dan pekerjaansetara tingkat post intermediate;

PP3. Menguasai konsep, teori dan prinsip-prinsip pembelajaran bahasa Inggris

PP6. Menguasai konsep teoritis kebahasaan dan teknik berkomunikasi lisan dan tulisan umum (general English) setara tingkat post-intermediate dan untuktujuan tertentu (English for specific purposes) setara tingkat intermediate dalam konteks keseharian/umum, akademis, dan pekerjaan

PP11. Menguasai teknik berkomunikasi lisan dan tulisan umum (general English) setara tingkat post-intermediate dan untuk tujuan tertentu (English for specific purposes) setara tingkat intermediate dalam konteks keseharian atau umum, akademis, dan pekerjaan

PP12. Menguasai prosedur, proses, dan pelaporan dalam penelitian ilmiah baik kualitatif dan

kuantitatif dalam pembelajaran bahasa Inggris.

References

  1. Hatch, E., and Farhady, H. 1982. Research Design and Statistics for Applied Linguistics.

Massachusetts : Newbury House Publisher, Inc.

  1. Issac S. & Michael, B. W. 1981. Handbook in Research and Evaluation. San Diego, California: EdITS Publishers.
  2. Larsen-Freeman, D., and Long, H., Michael.1991. An Introduction to Second Language Acquisition Research. London and New York: Longman.
  3. Nunan, David. 1992. Research Methods in Language Learning. Cambridge : Cambridge University Press.

Weissberg R. and Buker Susan. 1990. Writing Up Research: Experimental Research Report Writing for Students of English. Englewood Cliffs: Prentice Hall Regents.


Details ...
Course Descriptions

This course gives a chance for students to participate in a forum of research proposal seminar. In preparation of this seminar, students will be taught how to develop a research proposal outlining. They are provided with competence and skills on analyzing, evaluating, judging and criticizing a related issues, as well as knowledge on methodology of research. The students are to present their completed proposals. It is expected that they can gain insight from the feedback given by other students and their lecturer

Learning Outcomes

S8. Menginternalisasi nilai, norma, dan etika akademik;;

S9. Menunjukkan sikap bertanggungjawab atas pekerjaan di bidang keahliannya secara mandiri;

KU1. Mampu menerapkan pemikiran logis, kritis, sistematis, dan inovatif dalam konteks pengembangan atau implementasi ilmu pengetahuan dan teknologi yang memperhatikan dan menerapkan nilai humaniora yang sesuai dengan bidang pendidikan bahasa Inggris

KU2. Mampu menunjukkan kinerja mandiri, bermutu, dan terukur;

KK1. Mahir berbahasa Inggris lisan dan tulisan dalam konteks keseharian/umum, akademis, dan pekerjaansetara tingkat post intermediate;

PP3. Menguasai konsep, teori dan prinsip-prinsip pembelajaran bahasa Inggris

PP6. Menguasai konsep teoritis kebahasaan dan teknik berkomunikasi lisan dan tulisan umum (general English) setara tingkat post-intermediate dan untuktujuan tertentu (English for specific purposes) setara tingkat intermediate dalam konteks keseharian/umum, akademis, dan pekerjaan

PP11. Menguasai teknik berkomunikasi lisan dan tulisan umum (general English) setara tingkat post-intermediate dan untuk tujuan tertentu (English for specific purposes) setara tingkat intermediate dalam konteks keseharian atau umum, akademis, dan pekerjaan

PP12. Menguasai prosedur, proses, dan pelaporan dalam penelitian ilmiah baik kualitatif dan

kuantitatif dalam pembelajaran bahasa Inggris.

References

  1. Hatch, E., and Farhady, H. 1982. Research Design and Statistics for Applied Linguistics.

Massachusetts : Newbury House Publisher, Inc.

  1. Issac S. & Michael, B. W. 1981. Handbook in Research and Evaluation. San Diego, California: EdITS Publishers.
  2. Larsen-Freeman, D., and Long, H., Michael.1991. An Introduction to Second Language Acquisition Research. London and New York: Longman.
  3. Nunan, David. 1992. Research Methods in Language Learning. Cambridge : Cambridge University Press.

Weissberg R. and Buker Susan. 1990. Writing Up Research: Experimental Research Report Writing for Students of English. Englewood Cliffs: Prentice Hall Regents.


Details ...